Daca sunteti ca majoritatea mamelor pentru prima data, petreceti mult timp si energie in navigarea in timpul sarcinii si pregatiti pentru nasterea viselor, dar nu ati pus prea mult in planul dvs. postpartum. Daca aceasta nu este prima ta nastere, stii cat de dificila poate fi perioada postpartum, dar poate sa nu stii cum sa proiectezi un plan postpartum care sa fie realizabil si cuprinzator.

Urmati acesti cinci pasi si treceti de la nastere la senzatie de incredere si restaurare.

1. Reflectati si faceti un plan

Formularea unui plan inainte de nastere va permite sa va ganditi la ceea ce va face sa va simtiti sprijinit si calm. Va ofera timp pentru a solicita asistenta in avans si a crea asteptari clare, astfel incat sa puteti intra in terenul necunoscut al maternitatii cu putin mai multa incredere si usurinta.
Decideti cine vreti sa va vizitati si cand. Luati in considerare limitarea oaspetilor in primele saptamani, astfel incat sa va puteti concentra pe intretinerea si procesarea experientei. Aceasta este o ocazie in viata voastra in care este perfect rezonabil sa participati la propriile nevoi in loc de sperantele altora.

2. Respirati

Conectarea la respiratia postpartum va va ajuta sa faceti doua lucruri importante: reconectati-va la corpul dumneavoastra si ramaneti prezenti in acest moment.
Incepeti sa respirati incet si plin si observati schimbarea senzatiilor din nas, piept, burta, coaste si podea pelviana. Cand mintea voastra se rataceste, aduceti-o usor inapoi la respiratie. Incepeti aceasta practica imediat postpartum timp de doar doua minute de doua ori pe zi si cresteti in timp.
Aceasta practica va va ajuta sa echilibrati sistemul nervos dupa nastere si sa creati un sentiment de calm ori de cate ori aveti nevoie.

3. Acordati importanta odihnei

Permiteti-va odihna fizica si mentala pentru a va restabili la cel mai adanc nivel. Dupa cum se spune, „Cinci zile in pat, cinci zile pe pat si cinci zile in jurul patului”. Asta este de 15 zile cand stati aproape de camera dvs., pastrati-va picioarele impreuna si reducand la minimum miscarea si interactiunile sociale inutile. Acest lucru va permite vindecarea tesuturilor pelvine, reorganizarea organelor interne si posibilitatea de a integra experienta fara minte suplimentara. Orice energie suplimentara este conservata pentru recuperare si imbinare cu bebelusul. In plus, obtinerea cat mai multa odihna posibila va ajuta la restabilirea hormonilor si a ritmului circadian.

4. Optati pentru hrana sanatoasa

Pentru ca tesuturile sa se vindece in mod optim si sa faca cel mai sanatos lapte matern (daca alaptati) trebuie sa mancati alimente intregi hranitoare. Este important sa limitati consumul de zahar si alimentele prelucrate si sa imbogatiti optiunile de nutrienti densi. Concentrati-va pe consumul unei diete bogate in proteine ​​curate pentru a sprijini recuperarea tesutului conjunctiv.
Mananca o gramada de grasimi sanatoase precum uleiul de nuca de cocos, avocado, uleiul de masline, iarba alimentata cu iarba, nuci si seminte impreuna cu o varietate de legume. Luati in considerare consumul de bulion de oase sau luati un supliment de colagen de inalta calitate.
Acum nu este momentul sa mergeti la o dieta cu continut scazut de calorii!

5. Treceti in revista evenimentele

Notati-va povestea de nastere si reflectati-va asupra lectiilor din experienta. Chiar daca experienta dvs. de nastere a variat de la ceea ce ati dorit, exista intelepciune valoroasa si afirmativa de castigat. In plus, acest lucru va va ajuta sa va simtiti in pace.
Nancy Bardacke, autorul Mindful Birthing , sugereaza sa raspundeti la urmatoarele intrebari: Ce ati invatat despre voi insiva prin experienta nasterii? Ce ati invatat despre viata insasi? Esti recunoscator pentru ceva despre experienta ta de nastere? Cum poti sa faci aceasta noua descoperire in viata ta de zi cu zi?

Nasterea este un eveniment monumental fizic si de schimbare a vietii, astfel incat sa acordati recuperarii atentia pe care o merita. Este normal ca aceasta sa dureze pentru a integra experienta de nastere si pentru a va adapta la noul dvs. ritm de viata.

Oferiti-va spatiu, sprijin si hrana in acest sezon pivot al vietii tale.