Imaginati-va cat de tensionate si obosite ar fi bratele voastre daca ati cara o piatra de 10 kilograme timp de 12 ore. Aceasta este in esenta ceea ce faceti pentru ochii dvs. atunci cand va concentrati pe dispozitivele digitale toata ziua.

Daca intampinati dureri de cap, oboseala, arsuri, intepaturi, roseata, lacrimare, vedere incetosata sau chiar dureri la nivelul gatului si umerilor dupa o perioada lunga petrecuta pe dispozitivele dvs., este posibil sa aveti tensiunea digitala a ochilor.

Un studiu realizat de compania de asigurari Unum din 2018 a constatat ca aproape 40% dintre adultii din Statele Unite petrec mai mult de 12 ore pe zi, uitandu-se la diverse dispozitive digitale, cum ar fi smartphone-uri, tablete, laptop-uri si ecrane de televiziune. In acelasi studiu, 34% dintre respondenti au declarat ca simt ca petrec prea mult timp pe dispozitivele lor.

In cultura digitala permanenta, de astazi, poate fi greu sa scapati de necesitatea de a ramane conectat, insa efectuarea unor ajustari usoare poate avea un impact pozitiv asupra bunastarii dvs. generale.

La fiecare 20 de minute, intoarceti-va ochii de pe ecran si concentrati-va asupra unui obiect la cel putin 20 de metri distanta. Acest lucru va va ajuta sa va relaxati, permitandu-le ochilor sa se concentreze pe un obiect non-digital la distanta.