Nota: 7.5/10

Filmul doreste sa fie o drama emotionanta care isi are actiunea in jurul povestii de viata al unei foste dependente de droguri. Personal nu am fost surprins placuta de scenariu, este slab, iar actiunea se desfasoara prea lent. Asta nu ar fi o problema, daca actorii ar juca intr-un alt mod, mai fabulos, mai exuberant… Anne Hathaway (Kym) isi depaseste conditia de simpla prezenta scenica si face din rolul sau o adevarata drama a dependentei de droguri. Prestatia celorlalti actori insa, nu a fost deloc buna.

Desi titlul filmului este “Rachel se marita”, Rachel nu este personajul principal, ci sora ei, Kym, o fata frumoasa si isteata care cazuse in patima drogurilor cu ani in urma. Cu ocazia nuntii lui Rachel, Kym paraseste clinica de reabilitare si soseste acasa, unde se asteapta sa fie primita cu dragoste si sa fie sprijinita, insa “acasa” devine un cuvant nou pentru ea. Nimic nu mai e la fel: sora se marita cu un hawaiian si nu doreste ca domnisoara ei de onoare sa fie Kym, tatal o acapareaza cu intrebari, o supravegheaza in mod constant, neavand incredere ca aceasta nu se mai drogheaza, iar mama nu mai locuieste acasa, ci este mutata in alt oras impreuna cu iubitul ei.

Incercarile lui Kym de a se reintegra in familie nu dau roade, iar framantarile ei interioare sunt exteriorizate prin prestatia actritei care ii interpreteaza rolul. Lacrimile, urletele, zambetele, privirile, gesturile, chiar si placerea cu care fumeaza tigarile pe parcursul filmului par foarte reale (desi Anne Hattaway nu este fumatoare). Ce sa spun, rolul este impresionant, insa colaborarea cu ceilalti actori il fac sa scada.

Dupa atatea scene in care Kym este respinsa de familie, aveam impresia ca o sa inceapa iar sa se drogheze, insa am fost surprinsa cand am vazut ca pana la sfarsitul filmului, si-a pastrat integritatea si a stat la distanta de tentatii. Adevarat, a fost ajutata si de un coleg din programul de reabilitare, care din intamplare era prietenul cel mai bun al mirelui. Povestea de dragoste dintre el si Kym nu este una siropoasa, ci este bazata pe sex la prima intalnire, iar apoi, pe parcursul filmului, cei doi raman intr-o relatie de prietenie, ceea ce este total atipic pentru un rol al lui Anne Hathaway, dupa ce ne obisnuisem cu ea numai in filme romantice sau in comedii siropoase in care dragostea invinge.

La finalul filmului se dezvaluie adevaratul motiv pentru care Kym era vazuta drept oaia neagra a familiei. Ramane sa va convingeti voi daca merita sa fie tratata asa din cauza unei greseli comise in urma cu cativa ani, sau daca de fapt aceasta era o victima fara voie a dependentei.

De ce sa vizionati filmul?
Pentru ca povestea in sine este una din care oricine poate invata.
Pentru ca fanii lui Anne pot urmari cum aceasta creste practic sub ochii lor, ajungand la prestatia unui actor profesionist
Pentru ca este un bun exemplu pentru o carte care poate fi intitulata “Cum sa distrugi o nunta in 48 de ore”

Cineva a scris pe un blog: “Anne Hathaway asta, pe care o stiam drept ingenua cu parul lung din filmele siropoase, iubita barbatilor lucratori la banca, cu parul ondulat si buze perfecte, te face sa iti rupi blugii de pe tine si sa te duci sa zdrangani intr-un garaj, bagand aprig in vena, gandindu-te comemorativ si afectat la tineretea ta pierduta si la faptul ca nici nu ti-ai mai dat seama cand a trecut 5 Aprilie.”.